Strokovna žirija

Na 21. Festivalu slovenskega filma bosta nagrade vesna v različnih kategorijah podelili dve tri članski mednarodni strokovni žiriji.

 

1. Strokovna žirija za celovečerne filme, ki jo sestavljajo:

 

Juldis Dimiševskis, nekdanji vodja produkcije in razvoja, pomočnik direktorja LFC

Polona Juh, igralka

Boštjan Virc, producent

 

 

 

ULDIS DIMIŠEVSKIS se je po opravljenem študiju umetnostne zgodovine na kanadskih univerzah Queen’s in McGill in delovanju na področju kanadske avdiovizualne dediščine leta 2006 pridružil Latvijskemu filmskemu centru.
Več kot 12 let je kot eden ključnih sodelavcev centra prispeval k spodbujanju in podpori filmske kulture in njenih akterjev v Latviji. V vlogi vodje produkcije in razvoja ter pomočnika direktorja LFC je bil tudi dolgoletni latvijski predstavnik v evropskem filmskem skladu Eurimages. Ta položaj je zapustil sredi leta 2018.
Z družino trenutno živi v Rigi v Latviji.

 
 

 

 
 

 
 
 

 

POLONA JUH Dramska in filmska igralka Polona Juh je zagotovo ena od najbolj prepoznavnih slovenskih ustvarjalk poosamosvojitvene dobe. Rodila se je leta 1971 v Ljubljani. Po končani srednji pedagoški in srednji baletni šoli je vpisala študij dramske igre na AGRFT. Leta 1994 je postala stalna članica umetniškega ansambla ljubljanske Drame, kjer danes zaseda mesto prvakinje. Do sedaj je ustvarila okoli sedemdeset različnih gledaliških vlog, med njimi več naslovnih.
Na filmu jo občinstvo pozna po vrsti odmevnih vlog, redno sodeluje v različnih radijskih igrah in nokturnih, svoj glas posoja tudi risanim likom in reklamam. Za področje gledališkega ustvarjanja je štirikrat prejela Borštnikovo nagrado za glavno žensko vlogo, nagrado Sklada Staneta Severja, nagrado Prešernovega sklada, Župančičevo nagrado, nagrado zlati smeh na Dnevih satire v Zagrebu in zlati venec na Messu v Sarajevu. Za filmsko udejstovanje pa je dvakrat prejela nagrado vesna na FSF, Stopovo nagrado za igralko leta, silver arrow za najboljšo žensko vlogo na festivalu v Moskvi in zlato Areno na Puljskem filmskem festivalu.

 

 

BOŠTJAN VIRC Boštjan je producent in scenarist. Njegov film Houston, imamo problem! je leta 2016 na FSF osvojil vesno za najboljši slovenski celovečerni film in je bil kandidat Slovenije za oskarja. Svojo kariero je Boštjan začel leta 1992 z ustanovitvijo družinskega podjetja Studio Virc, kjer je dolga leta delal na več sto komercialnih produkcijah. Z avtorskim filmom se ukvarja od leta 2011 in tvori produkcijsko-avtorski tandem z režiserjem in scenaristom Žigo Vircem. Deluje mednarodno, npr. z HBO Europe, Al Jazeero in Netflixom, njegovi filmi pa so bii predstavljeni na festivalih Tribeca New York, Toronto IFF, Karlovy Vary, IDFA Amsterdam, BFI London …
Je diplomant evropske producentske šole EAVE. Predava na različnih filmskih mednarodnih delavnicah in festivalih, leta 2017 pa je bil gostujoči predavatelj na univerzah Columbia, Pennsylvania in Michigan. Je član upravnega odbora Društva slovenskih producentov in delegat v CEPI, evropski zvezi producentov.

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)

ter strokovna žirija za druge kategorije ,ki jo sestavljajo:

 

Haidy Kancler, režiserka

Metod Pevec, scenarist in režiser

Miloš Srdić, DOP

 

 

 

HAIDY KANCLER se je rodila leta 1982 v Mariboru. Z diplomo iz dokumentarnega filma je končala študij medijskih komunikacij. V srednji šoli je bila sodelavka mariborskega radia študent Marš, v začetku študija pa je pričela sodelovanje s Televizijo Slovenija. Med študijem je bila tudi asistentka režije na berlinski X-Filme creative pool in režiserka na dunajskem ORF (delovna praksa).
Od konca študija je svobodna filmska ustvarjalka.

 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

 

METOD PEVEC je scenarist, pisatelj in filmski režiser. Pred diplomo na Filozofski fakulteti je kot igralec nastopil v številnih slovenskih in jugoslovanskih filmih. Najvidnejša je glavna vloga v filmu Nasvidenje v naslednji vojni režiserja Živojina Pavloviča. Poleg uspešnih igranih filmov (Pod njenim oknom, Vaje v objemu, Lahko noč, gospodična), je v zadnjih letih posnel več odmevnih dokumentarnih filmov (Aleksandrinke, Dom). V zadnjih letih kot honorarni sodelavec predava na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MILOŠ SRDIĆ se je rodil leta 1977 v Beogradu. Po končani gimnaziji v Ljubljani se je leta 1996 vrnil v Beograd in vpisal študij filmske kamere na Akademiji za gledališče in film. Trenutno živi v Ljubljani, kjer ustvarja na področju filma in fotografije. Je član ZFS. V zadnjih dveh letih je prejel tri nagrade iris, ki jih podeljuje ZFS. Na področju videa je ustvarjal tudi v gledališču. Med drugim je sodeloval v predstavi SMG Fragile (2006) v režiji Matajža Pograjca; gre za zelo uspešno predstavo, ki je prejela več mednarodnih nagrad in obšla svet. V svoji karieri je posnel več kot 200 komercialnih projektov, kot so TV oglasi in industrijski oz. predstavitveni filmi. Posnel je tudi več kot 40 videospotov.

 

 
 

 

 

 

 

 
 

Žirija filmskih kritikov in kritičark
 
Žirija slovenskih filmskih kritikov in kritičark nagrado za najboljši film po njihovem izboru podeljuje kot sestavni dell slovenske filmskokritiške kulture: ne, da bi nadomestila osebno izkušnjo gledanja filma, temveč, da bi jo razširila – tako, da postavlja filmska dela in njihove posamezne elemente v umetnostne, zgodovinske, družbene, kulturne in politične kontekste – in tako ključno prispeva k načinu, kako filme gledamo in kako jih doživljamo.

 

Ciril Oberstar je glavni in odgovorni urednik dvomesečnika Ekran, revije za film in televizijo, ki jo izdaja Slovenska kinoteka. Je tudi urednik za družboslovje pri mariborski reviji za kulturo in družbo Dialogi ter občasni sodelavec filmskega in teoretskega kolektiva Obzorniška fronta, s katerim je sodeloval pri urejanju in pisanju prispevkov za zbornike. Je avtor znanstvenih, strokovnih in poljudnih člankov s področij politične filozofije, filmske teorije ter filozofije.
 
Petra Meterc je kritičarka, avtorica radijskih oddaj ter prevajalka. O filmu in literaturi že vrsto let piše za Radio Študent, je urednica literarne oddaje Tu pa tam. Svoje filmskokritiške prispevke objavlja na Radiu Študent, v revijah Ekran in Kino! ter drugje. Ukvarja se s filmsko vzgojo, kot mentorica izvaja različne delavnice za mlade. V preteklosti se je udeležila mednarodnih kritiških delavnic Sarajevo Talent Press, Berlinale Talent Press ter Rotterdam Young Critic Trainee Programme.
 
Matevž Jerman je filmski publicist, kurator in režiser. Od leta 2009 je zaposlen na programskem oddelku Slovenske Kinoteke, tudi kot urednik Kinotečnika. Prispevke o filmu objavlja v revijah Ekran in Kino!, na radiu Slovenija in spletnem portalu MMC. Je soustanovitelj društva za promocijo kratkega filma Kraken, deluje pa tudi kot programski vodja festivala kratkih filmov v Ljubljani FeKK ter kot programski selektor Videa na plaži na festivalu Kino Otok in programa kratkih filmov na LIFFe.

 
 

 

Mladi kritiki ocenjujejo filme iz sklopa Podmladek
 
Udeleženci filmskovzgojne delavnice Ostrenje pogleda bodo že drugo leto izbirali najboljši film, ki ga je ustvaril eden njihovih sovrstnikov. Filmska vzgoja je pomemben segment prihodnosti nacionalne kinematografije, zato na FSF uvajamo vsakoletni pregled izbora filmov, ki so nastali v okviru kulturne vzgoje kot del neobveznih učnih vsebin znotraj ali zunaj šolskih ustanov. Pregled zaokrožimo s podelitvijo nagrade najboljšemu po mnenju žirije srednješolcev, ki se učijo veščin pisanja kritiških besedil.