Strokovna žirija

Na 20. Festivalu slovenskega filma bosta nagrade vesna v različnih kategorijah podelili dve tri članski mednarodni strokovni žiriji.

 

1. Strokovna žirija za celovečerne (igrane, dokumentarne, animirane in igrane v manjšinski slovenski koprodukciji) filme, ki jo sestavljajo:

 

Jasna Krajinovič, režiserka

Peter Stanković, profesor in filmski zgodovinar

Zlatko Vidacković, programski direktor, filmski publicist

 

 

 

JASNA KRAJINOVIČ (Celje, 1967). Po študiju francoske in angleške književnosti na ljubljanski filozofski fakulteti se je leta 1992 vpisala na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, kjer je študirala dve leti. Potem se je preselila v Bruselj, kjer je na nacionalnem inštitutu za uprizoritvene umetnosti INSAS študirala filmsko režijo. Od diplome leta 1999 se posveča neodvisnemu filmu. Vse njene filme sta producirala brata Dardenne v okviru produkcijske hiše Dérives.

 

filmografija, nagrade

The Empty Room (2016), celovečerni dokumentarni; velika nagrada, Doc Artfest, Neubrandenbourgh, 2016; posebna omemba žirije, Sguardi Altrove, Milano, 2017
My daughter Nora (2016), kratki dokumentarni; posebna omemba žirije v tekmovalnem programu dokumentarcev, 45th Huesca IFF, 2017; velika nagrada, Prix des Lycéens, Human rights FF, Paris, 2013; posebna omemba žirije, Documentary FF Munich, 2013; nagrada žirije, Documentary FF, Gdansk, 2013; Étoile de la Scam, Paris, 2013; velika nagrada Nanook, Festival Jean Rouch, Paris, 2013; nagrada za avdiovizualna dela, la Scam Belgique, 2013; posebna omemba žirije, RIDM, Montréal, 2012
Damjanova soba (2008), celovečerni dokumentarni
Etoile de la Scam (Paris), 2009; velika nagrada v vseh kategorijah, IFF of Independent Filmmaking, Brussels, 2009; zlata ptica, Ljubljana, 2010
Two sisters (2006), celovečerni dokumentarni; posebna omemba žirije, Ecocinema FF Athens, 2006; posebna omemba, Professional category, Traces de vies, Clermont-Ferrand, 2006; nagrada Coop Breizh, Rencontres du cinéma Européen de Vannes, 2007; nagrada Duna TV, Astra Film Festival, Sibiu, 2007; nagrada za najboljši dokumentarni film, Scam, Paris, 2010
Saya & Mira (2002/3), celovečerni dokumentarni

 

Dr. PETER STANKOVIĆ (Ljubljana, 1970) je magistriral na Central European University v Pragi in doktoriral na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani, kjer je trenutno zaposlen kot redni profesor za področje kulturologije, predava pa tudi na AGRFT. V preteklosti je predaval še na Institut für Slawistik, Alpen-Adria Universität v Celovcu; na Institut für Slawistik, Universität Wien; ter na Filozofski fakulteti, Sveučilište Rijeka.

Na FDV UL je med drugim skrbnik doktorskega študija kulturologije in član uredništva revije Teorija in praksa. Je tudi član uredniškega sveta revije Ekran. Kot raziskovalec je objavil vrsto znanstvenih člankov s področij filma, popularne kulture, glasbe, etničnih identitet, športa, kultur prehranjevanja ipd. Je avtor treh znanstvenih monografij, med drugim obsežne študije o zgodovini slovenskega filma. V obdobju 2011–14 je bil član komisije za izbiro ERC projektov za področje humanistike pri European Research Council v Bruslju.

 

 

 

 

 

 

ZLATKO VIDACKOVIĆ (Šibenik, Hrvaška, 1972) je filmski kritik, univerzitetni predavatelj, urednik in programski selektor. Ima magisterij iz novinarstva, na tem področju deluje že od leta 1998 (za Jutarnji list, Globus, Vijenac in Vjesnik). Leta 2008 je ustanovil spletno platformo, posvečeno kulturi, Kulisa.eu, kjer deluje kot odgovorni urednik.

Kar pet mandatov je bil predsednik Zveze hrvaških filmskih kritikov. Bil je član žirije FIPRESCI v Cannesu, San Franciscu, Benetkah in Berlinu. Je podpredsednik Federacije evropskih in mediteranskih filmskih kritikov FEDEORA in združenja filmskih novinarjev IPA. Leta 2010 je v Muzeju za sodobno umetnost v Zagrebu ustanovil umetniški kino Metropolis in od tedaj tudi opravlja funkcijo programskega direktorja. Je pobudnik in producent Dnevov evropskega filma v Zagrebu, ki so prvič potekali leta 2012.

Med letoma 2004 in 2014,nato ponovno od leta 2017 je umetniški direktor filmskega festivala v Pulju, ki ga spreminja v najbolj obiskan kulturni dogodek na Hrvaškem.

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)

ter strokovna žirija za dokumentarne filme (celovečerne, srednjemetražne in kratke), študijske filme ter filme v manjšinski slovenski koprodukciji, ki jo sestavljajo:

 

Nataša Barbara Gračner, gledališka in filmska igralka

Maja Malus Azhdari, filmska selektorica

Rok Sečen, producent

 

 

 

NATAŠA BARBARA GRAČNER (Ljubljana, 1969) je gledališka in filmska igralka, gledališka režiserka in mentorica za igro na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Sedem let je bila članica Mladinskega gledališča v Ljubljani. Od 1998 je prvakinja ljubljanske Drame in od 2015 docentka na AGRFT.

Odigrala je več kot dvesto večinoma nosilnih gledaliških, filmskih, TV in radijskih vlog. Gostovala je na pomembnih festivalih po Evropi, Ameriki in Aziji in za svoje igralske stvaritve prejela številne nagrade tako doma kot v tujini, npr. nagrado Prešernovega sklada, sedem Borštnikovih nagrad, Župančičevo in Severjevo nagrado, nagrado Žlahtna komedijantka v Celju, marula za igralsko stvaritev v Splitu, nagrado Veljka Maričića na Reki, nagrado za najboljšo žensko vlogo na FF v Valenciji in dve vesni za tri vloge na FSF. Monokomedija Jamski človek, pod katero je podpisana kot režiserka, je največkrat odigrana predstava v Sloveniji.

 

 

 

 

 

 

 

MAJA MALUS AZHDARI (Brežice, 1979) je sociologinja, režiserka, producentka. Leta 2012 je v Mariboru ustanovila Revijo slovenskega dokumentarnega filma, ki je od leta 2014 Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC.

Bila je članica strokovne programske komisije za oblikovanje programov realizacije AV projektov SFC-ja. Je predsednica komisije za AV in sodobno medijsko ustvarjanje, ki deluje v okviru Odbora za Glazerjeve nagrade MO Maribor, in direktorica javnega zavoda Mladinski kulturni center Maribor, ki združuje področja mladine, kulture in turizma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROK SEČEN se začne s filmom ukvarjati že med študijem; leta 2003 napiše prvi scenarij, in sicer za kratki igrani film Nič novega, nič pretiranega, katerega realizacijo je financiral Filmski sklad RS. Po diplomi se zaposlil kot sodelavec v generalnem sekretariatu ministrstva za šolstvo, leta 2005 pa prevzame vodenje podjetja za računovodstvo, finančno in davčno svetovanje. Na področju filma deluje kot producent in scenarist.

Je soustanovitelj Zavoda Mono O. Njegova vizija je številčno manjša produkcija, v kateri se lahko vsakemu projektu posveča od zgodnje faze razvoja do distribucije. Mono O deluje kot (ko)produkcijska in izvršnoprodukcijska hiša ter ponudnik filmskih storitev, v letu 2015 pa je svoje delovanje uspešno razširil na področje alternativnih modelov distribucije (Kinoluna).

Prvi celovečerni igrani film v produkciji Mono O, Drevo, je imel premiero na Karlovy Vary IFF 2014, kjer ga je kritiško združenje FEDEORA uvrstilo med tri najboljše filme sekcije East of the West. Prejel je več nagrad, med njimi FIPRESCI in Youth Jury Award pa vesno za najboljšo fotografijo (Mitja Ličen), vesno za najboljšo glavno moško vlogo (Jernej Kogovšek), vesno za najboljšo glasbo (Janez Dovč). Film Drevo je bil slovenski kandidat za nominacijo za nagrado Oskar.

Rok trenutno producira drugi celovečerni igrani film, Zgodovina ljubezni, s katerim se je je udeležil programa scenaristike in filmske dramaturgije Midpoint praške filmske akademije FAMU in producentske akademije EAVE.